Madrid’s Typographical Trade in Mexico during the 18th Century
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

Keywords

Letter samples
mexican typography
workshop of the Spanish Royal Printing Press
Transatlantic trade
18th Century
Jáuregui Family Printing Press

Compartir en:

Abstract

After the mid-18th century, and as a transatlantic correlate of the support Carlos III wouldgive the peninsular arts and industries, Americanprinters became concerned with providing better inputs for their typographical offices, whichquickly became apparent in Novo-Hispanic editions. This essay presents a series of findings,the oldest sample of Latin American lettersknown to date and numerous unpublishedarchival documents, which allow the reconstruction of the complete circuit of the purchase oftypographical material by the printing pressowned by the Jáuregui family in the late colonial period. These documents allow the authorto approach Mexican printed culture from anaesthetic and material aspect, considering commercial items in order to explore certain promotional and work practices of local workshops,aspects of the American publishing world onwhich very little information is available
https://doi.org/10.18234/secuencia.v0i88.1213
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:

  1. Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
  2. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
  3. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).

Downloads

Download data is not yet available.