Abstract
In History, as a discipline, there is a binary logicbetween research and teaching. This logic placesteaching in a marginal position with respect toresearch, although both aspects of the disciplineconstitute central practices for the historian.The hierarchy reduces History teaching to asimple transmission of knowledge fromresearchers to large segments of the population.This is why teaching History is normally considered an infertile field for research. This article aims to break this logic and to demonstratethe richness and complexity of the teaching ofHistory as a field of research. In order to achievethis aim the article discusses concepts such asHistory Didactics, History Teaching, HistoryEducation and Teaching History. It also seeks toplace the teaching of History at the boundary ofvarious disciplines, and it seeks to highlightsome methodological and theoretical problemsthat allow us to better understand the processesof constructing meaning about the past withinthe school.Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Downloads
Download data is not yet available.