Seduction of the Nation. Commemorations and Advertising in the Mexican Press (1910, 1921, 1935, 1960)
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

Keywords

Commemorations
political iconography
nationalism
uses of history
advertising
social media

Compartir en:

Abstract

The author analyzes some of the differentimages constructed on the idea of nation inMexico at four times in its history in the 20thcentury (1910, 1921, 1935 and 1960) and theway these images were used by certain companies to advertise their products through advertisements published in the newspapers of thetime. The four dates chosen coincide roughlywith the anniversaries of national commemorations. The aim of the text is to reflect on thedifferent uses of nationalist discourses and toexplore the symbolic-visual languages of thesediscourses within a non-political context, butwith a highly persuasive goal for other reasons.Likewise, the fifty years examined show some ofthe changes and continuities that occurredaround the idea of nation as well as the development of the consumer habits of society in theMexican capital.
https://doi.org/10.18234/secuencia.v0i88.1218
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))

Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:

  1. Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
  2. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
  3. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).

Downloads

Download data is not yet available.