Communists and Advertising in Costa Rica. The Case of the Trabajo Newspaper (1937-1948)
PDF (Español (España))

Keywords

Communism
Advertising
Press
History
Costa Rica

Compartir en:

Abstract

In 1937, the leaders of the Costa Rican Communist Party began to publish advertisements in their weekly newspaper Trabajo to obtain funds that would contribute to their financing. The inclusion of advertising involved a break away from the cultural construction of this newspaper as an alternative organ that was different from the so-called “bourgeois press.” The advertisements, however, failed to become a key source of income, since they reduced the space available for information and propaganda and promoted values, worldviews and lifestyles that were diametrically opposed to those that the Left strove to spread among popular urban and rural sectors.

https://doi.org/10.18234/secuencia.v0i77.1116
PDF (Español (España))

Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:

  1. Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
  2. Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
  3. Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).

Downloads

Download data is not yet available.